top of page

Najpomembnejše kompetence iskalcev dela v informacijski dobi

Svet se spreminja. Mnogi pravijo, da smo že sredi informacijske revolucije, drugi, da je že mimo, tretji, da se še začela ni dobro. V bistvu je vseeno, kako obdobje, v katerem vstopamo na trg dela, imenujemo - bistveno je, da vemo, kaj je tisto, kar se od nas pričakuje in kaj je dandanes osnova za karierni uspeh.

Časi, v katerih smo se naučili določen rutinski postopek in ga ponavljali v nedogled z minornimi modifikacijami, so že zdavnaj mimo. No, še vedno obstajajo izredno specializirani poklici, ampak večinski trend gre drugam. In če želimo imeti fajn delovno mesto v fajn timu s šefom, ki ve, kaj dela, potem bo slednji od nas verjetno poleg strokovnega znanja pričakoval naslednje kompetence ...

1. Učne kompetence

Ker za dosti delovnih mest, ki jih lahko pričakujete po zaključku študija, še sploh ni študijskih programov, boste morali biti pripravljeni enostavno skočiti v vodo in splavati. Če boste torej uspešno kritično in kreativno razmišljali ter znali sodelovati in komunicirati, boste brez večjih ovir sposobni reševati probleme, za katere niste še niti slišali. V naprednejših šolskih sistemih zato pravijo, da se je skozi formalno izobraževanje bistveno naučiti “kako”, ne pa “kaj”.

2. Nove vrste pismenosti

Širina znanja, po kateri dandanašnja dostopnost informaciji kar kriči, vključuje tako tehnološko in medijsko kot tudi informacijsko oz. digitalno pismenost. Veste, kaj pomenijo kratice ROI, CRM, SEO? Se znajdete v virtualnih pisarnah? Ločite lažno novico od prave? Veste, kako povezati e-poštni nabiralnik v svojega odjemalca oz. klienta? Ne veste, kaj je e-mail klient? V sodobnih delovnih okoljih ne bo več časa za neumna vprašanja, kot je “kako v wordu izklopim številčenje strani” ali bedne izgovore, kot je “ne morem ti poslati pdf-ja po mailu, ker je prevelik”. Ker bodo le še redke prijazne ali podrejene duše z veseljem guglale namesto vas.

3. Osebnostne kompetence

.. ali, kot jim radi rečejo; mehke veščine. Čeprav jih je težje ovrednotiti, postajajo bistven dejavnik za uspeh delovnega tima oz. podjetja. Dnevne spremembe na trgu, ki jih prinaša informacijski napredek, zahtevajo prilagodljivost, iniciativnost, empatičnost, sposobnost sodelovanja, samostojnost, pozitiven odnos, veselje do dela in učenja itd. (podrobneje jih razložimo v kakšnem od naslenjih prispevkov).

Jasno, povprečnemu delodajalcu je še vedno lažje vprašati, če ste že delali to in to ter ali bi znali svoje praktično znanje aplicirati v delovne izzive njegovega podjetja. Vendar pa to ne bo dovolj, da bi delo opraviti odlično. Morali boste znati sodelovati. Potrebovali boste kakšen dostop ali geslo, morda bo nekdo moral za vas preveriti neko interno informacijo v podjetju (ki je spletni iskalniki ne vedo), morda boste morali delati v skupinski pisarni.

Zato uspešni in vizionarski zaposlovalci iščejo ljudi, ki bodo “pasali” v tim, ne arogantnih ozko usmerjenih egocentričnih specialistov, ki menijo, da potrebujejo le svoje strokovno znanje. Ker vedo, da dobro počutje na delovnem mestu najbolje doprinese k poslovnim rezultatom. Vi pa verjetno želite delati prav pri teh, kajne?

Comments


bottom of page