Mladi radi izkoristimo priložnost za praznovanje in zabavo. Tudi za to, da si povemo in pokažemo, da se imamo radi. In kateri dan je za to bolj prikladen od 14. februarja? Zavedni Slovenci bi rekli: “Ja, 12. marec, zaboga!” Mi pa se ne sekiramo preveč in skladno s splošno potrošenjsko mrzlico sledimo smernicam zahoda …
… in ne poslušamo, kako se ptički ženijo, temveč raje kupujemo, zapravljamo, razvajamo, če slučajno kdo kaj od naštetega pozabi, pa se kujamo, pritožujemo, grdo gledamo in včasih celo spremo. Trgovci pa si ob tem manejo roke. Ne verjamete? Pa si oglejmo nekaj statistike.
Valentinovo v prodajnih številkah
Da bi si lažje predstavljali, kaj praznik ljubezni, ki ga obeležujemo na današnji dan, predstavlja (ameriškim) trgovcem, smo obrnili nekaj raziskav in izbrskali najzanimivejše številke, ki jih bomo danes delili z vami. Pripravljeni?
681 milijonov dolarjev Američani na valentinovo potrošijo na priboljških in igračah za hišne ljubljenčke. Za najbližje pa “po glavi” v povprečju na ta dan potrošijo 27,79 dolarjev, pravi nacionalna prodajna statistika iz leta 2016.
403 milijone dolarjev se po ocenah raziskovalcev zapravi za rože, 2,2 milijarde pa za nakit.
54,8 % Američanov praznuje valentinovo. Pri nas ga po raziskavi praznuje 19 %, nanj pa se občasno spomni 15 % ljudi (Finance, 2015).
Skoraj štirje od desetih Američanov, ki praznujejo, svoje najdražje povabi ven - v restavracijo, na predstavo ali kam drugam.
Artikli, ki so se jih v 2016 ameriški valentinovi obdarovalci poslužili največkrat, so: čokoladna bonboniera (po povprečni ceni okrog 15 dolarjev), diamantni uhani (323 dolarje), šop vrtnic (42 dolarjev), večerja za dva (80 dolarjev) in steklenica šampanjca (dobrih 50 dolarjev).
Cene v ameriških trgovinah se za najpogostejša darila okrog valentinovega povečajo za 1,3 %.
Valentinovo je 2. “najdražji” praznik na drugi strani Atlantika, za katerega povprečen Američan odšteje dobrih 500 dolarjev. Prekaša ga le še božič, za katerega pa v povprečju na osebo zapravijo preko 800 dolarjev.
Tudi slovenski trgovci pri oglaševanju niso izjema
Dejstvo je, da je valentinovo pri nas prvi praznik v koledarskem letu, ko imajo trgovci priložnost zopet malo bolj povečati prodajo in posledično svoje prihodke. Po božično-novoletni noriji si tako prvič zopet privoščijo še bolj bleščeče reklamiranje, ki nas privabi med police realnih ali pa spletnih trgovin, kjer pridno nabiramo vse, kar menimo, da si želijo naši najbližji.
In tisti, ki boste danes poskusili dobiti kakšno “last minute” rezervacijo v kakšni bolj cenjeni in obljudeni slovenski restavracij, boste verjetno tudi morali imeti kar veliko srečo, da še najdete prosto mizo. A če je ne - zakaj ne bi izkoristili in si večerjo privoščili kar doma? Tudi kuhanje v dvoje je namreč lahko nadvse romantično opravilo. In tudi manj zapravljivo, kot tista, ki nam jih vsiljujejo običaji potrošniško naravnanega zahoda.
Comments