top of page

Do zaposlitve preko družbenega omrežja

Dandanes že vsi poznamo LinkedIn, družbeno omrežje, ki povezuje delodajalce in iskalce zaposlitve. V zadnjih letih se mu je sicer pridružilo še mnogo drugih raznih lokalnih in globalnih zaposlitvenih portalov, specializiranih povezovalnih strani in drugih e-kanalov za bolj učinkovit nastop na trgu dela, a večina še vedno prisega na dobri stari LI. Zakaj in kako se ga lotiti?

Že na faksu nas spodbujajo, da si ustvarimo profil. Po zaključku študija pa nas k temu nagovori tudi svetovalec Zavoda za zaposlovanje, če se znajdemo tam. Vse skupaj seveda “za povrh” vseh tistih e-vabil naših sošolcev, znancev in kolegov, ki so ob ustvarjanju profila padli na dobro finto za uporabnike in pritisnili “poveži se s svojimi prijatelji”. Seveda so ustvarjalci omrežja zadevo pripravili tako, da smo mnogi mimogrede spregledali, da smo s pritiskom na na videz nedolžen in zelo koristen gumb zaspemali svojo spletno bazo kontaktov.

In tako se je LinkedIn zgradil, pravijo nekateri, ki niso ravno njegovi oboževalci. Je “umetno” ustvarjeno družbeno omrežje, na katerem so vsi, ker so vsi drugi. Ker če nisi tam, te na mednarodnem trgu dela ni. A kaj bi se obremenjevali s takimi trditvami - raje izkoristimo možnost, da še malo razširimo svoj krog ViP (beri: vez in poznanstev).

A ti si že kdaj dobil službo na LinkedIn-u?

Vprašanje, ki ste ga verjetno že komu postavili. In dobili verjetno različne odgovore od tega, da jim tam samo nekaj prodajajo, do tega, da jih "brand manager" v firmi gnjavi, naj delijo neke objave, pa tudi se kdaj zgodi, da preko tega družbenega omrežja dejansko kdo poišče kader, ki bi ga želel zaposliti. LinkedIn je namreč v osnovi temu tudi namenjen. Kako se ga torej lotiti, da bo vaš profil čim bolj privlačen?

Kako si postavim dober profil LinkedIn

1. Slika naj bo profesionalna. Takšna kot bi jo dali v CV. Torej, naj bo lep, a naraven portret sprejemljive ločljivosti, obrit (za moške), počesan, z nežnim makeup-om (za ženske), oblečen, seveda, po možnosti, da se vidi, da imate na sebi formalna oblačila; srajco, kravato … In ne pozabite svojega najlepšega okrasa - prijazen in naraven nasmeh.

2. Vpišite svoje resnične podatke: ime, priimek, lokacijo, izobrazbo, kontaktne podatke. Pripravite tudi dober opis - to je podobno kot v primeru motivacijskega pisma; na kratko predstavite svoje kvalitete in vrline, saj lahko s tem marsikoga pritegnete.

3. Reference razporedite po pomembnosti, naj bodo navrhu najbolj bleščeče in najbolje zveneče. Naj bodo čim bolj podobne delovenmu mestu, ki ga trenutno iščete, saj boste tako imeli večjo možnost, da ga dobite. Tiste pa, ki jih označite kot trenutna delovna mesta, lahko nastavite tudi, da se bodo videle kar v “glavi” profila, torej takoj pod sliko.

4. Vpišite izobrazbo, tudi neformalno in ne pozabite na svoje veščine. Izberite jih, da jih bodo vaši kolegi lahko potrjevali s funkcijo “endorse”. Kako? Enostavno, vi najprej kakšno endorsajte njim pa bodo z veseljem vrnili uslugo.

5. Projekti, ki jih zabeležite na profil, so še en odličen način, da širite svojo mrežo, saj lahko označite še kolege, ki so na projektih sodelovali. Seveda sem sodijo tudi projekti s faksa ali študentskega dela …

6. Naložite svoj CV tudi kot dokument. Tako si ga bodo potencialni iskalci kadrov - ki so dostikrat tudi agencije - lažje shranili v svoje arhive.

7. Pričnite se mrežiti! Najprej poklikajte vse povezave, ki vam jih ponudi že samo družbeno omrežje, nato pa zaspemajte še vse ostale na vaših spletnih kanalih. Kot smo že prej omenili, pohvalite svoje kolege, poglejte, kaj objavljajo in počite še vi v newsfeed kakšno pametno. A nikar ne pozabite, LinkedIn ni Facebook, našobljeni selfiji ne zgledajo ravno profesionalno, razen če ste Denis Dejm. ;)

Če boste storili vse zgoraj navedeno in podatke predstavili tudi jezikovno pravilno, ste na dobri poti, da v svoj LinkedIn nabiralnik dobite kakšno vabilo na razgovor. Kdaj prihodnjič pa pogledamo, kako se da na LI tudi zapravljati ter kako aktivneje iskati delo preko tega največjega globalnega profesionalnega družbenega omrežja.

Comments


bottom of page